Zonder dat men er bij stilstaat doen er bij iedereen - dus ook bij uw klanten - familiale wijzigingen en financiële wijzigingen voor die een impact hebben op hun verzekeringspakket. Enkele voorbeelden zijn: verbouwingen, veranderen van werk, de gezinssituatie die wijzigt, verandering van auto of aanschaffen van een elektrische fiets, renovatiewerken aan een keuken of badkamer, een geboorte of huwelijk, samenwonen, een onroerend goed kopen of huren, enz.
Elke klant betaalt jaarlijks een belangrijk bedrag aan verzekeringen. Als verzekeringstussenpersoon is het aanbieden van een behoefteanalyse dan ook de aangewezen manier om de verzekeringsportefeuille van de klant af te stemmen op zijn persoonlijke noden. Het uitvoeren van zo’n behoeftenanalyse is voor de verzekeringstussenpersoon dan ook de uitgelezen kans om van een twee-polis-klant een vier-polis-klant te maken.
Wat zijn de voorwaarden voor een geslaagde behoeftenanalyse?
Door het stellen van de juiste vragen aan de klant kan de verzekeringstussenpersoon te weten komen welke verzekeringen interessant zijn voor zijn klant en welke niet. Hiervoor is uiteraard een grondige verzekeringstechnische kennis nodig. Van elke soort verzekering moet de verzekeringstussenpersoon perfect de standaarden kennen, maar ook de uitzonderingen!
Maak gebruik van de cross selling methode van Digital Assur
Om een behoeftenanalyse voor te stellen aan uw klanten, is het één voor één opbellen van uw klanten uiteraard onbegonnen werk. In de afgelopen jaren hebben Frank De Neve en Geert Dehouck een cross selling methode via e-mailcampagnes uitgetest en met succes toegepast in de bank- en verzekeringswereld. Hierbij geeft de klant - met één klik - ZELF aan dat hij interesse heeft in een check-up van zijn verzekeringsportefeuille. Dan is voor de verzekeringstussenpersoon een koud kunstje om een afspraak te maken met de klant, de verzekeringsportefeuille van de klant te optimaliseren en om van een twee-polis-klant een vier-polis-klant te maken.
Wilt u een demo van deze cross selling methode?
Laat het ons weten via onderstaand formulier. Wij contacteren u dan voor een afspraak en komen bij u langs voor de demo. Voorzie hiervoor een half uurtje van uw tijd.